wtorek, 5 marca 2013

Makaron Cing Ciang

Nigdy , przenigdy nie ugotowałam nic co miałoby coś wspólnego z kuchnią azjatycką, chyba dlatego , że wydawało mi się to bardzo skomplikowane. Wręcz przeciwnie , jest to kuchnia na ogół prosta i szybka, potrzeba tylko kilku podstawowych sosów i trzy niezbędne składniki :czosnek, cebula dymka i imbir.
Potrzebujemy:
- 3 cm korzenia imbiru
-2 łodygi cebuli dymki
-2 duże ząbki czosnku
-5 łyżek sosu sojowego
-połowę paczki makaronu ryżowego
-pierś z kurczaka
-miód
Zaczynamy ! Na początek  w małym naczyniu mieszamy 3 duże łyżki sosu sojowego z 2 łyżkami miodu  , pieprzem i solą.  Do takiej mikstury  dodajemy naszego kurczaka pokrojonego w kostkę, mieszamy i odstawiamy do lodówki na 45 minut , aby kurczak wchłonął cały aromat sosu i miodu.  Rozgrzewamy patelnię wysoką ( jeśli ktoś posiada to wok , ja na pewno sobie za niedługo sprezentuję, jeśli będzie mi szło tak dobrze z kuchnią azjatycką jak dzisiaj ) i podsmażamy na łyżeczce oliwy kurczaka. Imbir , cebule dymkę i czosnek kroimy na drobne kawałki , wrzucamy na rozgrzaną patelnię z łyżką oliwy. Makaron ryżowy jest cudowny pod wieloma względami , najważniejszy z nich to - bardzo szybkie przygotowanie. Do garnuszka wkładamy makaron zalewamy wrzątkiem nakładamy przykrywkę, czekamy trzy minuty i gotowe . Tak ugotowany makaron odcedzamy i dodajemy na patelnie z imbirem.  Wszystko mieszamy , dodajemy kurczaka. Na sam koniec dodałam marchewkę startą na dużych oczkach .




Smaaacznego !
Marchewka

1 komentarz:

  1. No kjurwa przepyszny ten Cing Ciang ;D. Sam musze spróbować swych sił w przygotowaniu go! ;D. Polecam!!!!

    OdpowiedzUsuń