poniedziałek, 18 marca 2013

cukini owy krem ! !

Osobiście, nie przepadam aż tak bardzo za zupami , zazwyczaj są ciężkie ale sycące i to jest ich plus . Ten krem jednakże jest wyjątkowy , ze względu na smak , konsystencję i co najważniejsze kolor - pastelowy zielony . Ogromnym plusem jest to , że nie ma w niej ani grama masła tudzież śmietany , gęstość nadaje jej się poprzez ilość cukinii , im więcej tym gęstsza .
Zupę ta znalazłam na blogu słynnego Pascala , ale ja ją trochę zmodernizowałam i zmiksowałam . Od tamtej pory przyrządzam ją raz w tygodniu , bo bardzo ją polubiliśmy .

Potrzebujemy :
- 3 duże cukinie
- 2 duże ząbki czosnku
- serek śmietankowy
- pieprz cytrynowy lub normalny
- opakowanie ciasta francuskiego
- bulion warzywny

  Zaczynamy !
Cukinię kroimy w kosteczkę podsmażamy na oliwie, dodajemy pieprz i czosnek przepuszczony przez praskę. Cukinię trzymamy do tej pory aż zwiotczeje i trochę zmieni kolor na ciemniejszy , oznacza to ze jest już miękka. Taką cukinię dodajemy do bulionu warzywnego , wraz z serkiem topionym i blenderujemy .
Zupka gotowa :)



Do zupki można zawsze zrobić jakiś dodatek, w postaci grzanek , prażonego słonecznika czy migdałów , które bardzo pasują do różnego rodzaju kremów . Ja postawiłam na ciasto francuskie. Kokilki wypełniłam prawie po same brzegi zupą, z ciasta wykroiłam większe kwadraty . Zupę przykryłam ciastek i przygniotłam na brzegach, aby nic nie wypłynęło .  Takie gotowe kokilki wstawiamy na 20 min do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni , tak aby ciasto francuskie wyrosło i zarumieniło się .





Jami Jami !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz