środa, 9 października 2013

pasta con salmone affumicato

No więc w końcu miałam okazje przygotować posiłek dla mojego Groszka i jej chłopaka i to u niej w kuchni. Nie do wiary! Postanowiłam zrobić jakiś dobry  makaron, a że ostatnio nie miałyśmy czasu na gotowanie, to w poprzedni weekend to nadrobiłyśmy. Włoska pizza, makarony nie są nam obce :)

potrzebujemy :
-dwa opakowania wędzonego łososia
-pomidory suszone
-pietruszka
-makaron tagliatelle
-2 ząbki czosnku
-pieprz, sól
-śmietana


Zaczynamy!

Na patelni rozgrzewamy dwie łyżki oliwy z oliwek lub tak jak ja zrobiłam czyli, odlałam trochę zalewy z suszonych pomidorów i ją podgrzałam, na bazie tego będę robić sos do makaronu. Dodajemy z prasowany czosnek i łososia, pokrojonego w kawałki, najlepiej duże, bo pod wpływem ciepła i tak rozdrobni się na mniejsze.Kiedy łosoś będzie już podgrzany w oddzielnym garnuszku grzejemy wodę, lekko osoloną. Wkładamy makaron i gotujemy al dente. Naszego łososia zalewamy śmietaną i dodajemy pieprzu, nie solimy naszego sosu, ponieważ łosoś i suszone pomidory są naprawdę słone! Do sosu dodajemy makaron, łączymy w spójną całość, wykładamy na talerz i nakładamy solidną garść pietruszki, która jest bardzo zdrowa! :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz