poniedziałek, 2 marca 2015

Sałatka Cezar

Pierwsze moje podejście z sałatką Cezar zaliczam do mega udanych i pysznych. Przepis wzięłam oczywiście z  Kwestia Smaku :)
Ilości przewidziane są dla trzech osób, co potrzebujemy:
-pieprz, sól
-czosnek
-5 jajek
-musztarda
-kurczak
-szynka włoska dobrej jakości
-avocado
-bułka typu włoskiego
-papryka
-cytryna
-parmezan
-trzy małe miniaturki sałaty rzymskiej.
Zaczynamy od zrobienia sosu, który moim zdaniem jest kluczowy w tej sałatce, bez niego byłaby to sałatka typu greckiego tylko uboższa. Do pojemnika z blenderem wkładamy 2 żółtka , dwie łyżki musztardy ,czosnek , 2 łyżki soku  z cytryny , odrobinę octu, ja użyłam octu orzechowego bo taki mam w domu i takiego używamy.Wszystko blendujemy, i dodajemy po łyżce oleju dalej blendując, tak aby uzyskać zwartą, puszystą masę.

Kiedy mamy już sos gotowy przyprawiamy kurczaka świeżo zmieloną solą i pieprzem i grillujemy.Jajko gotujemy na pół miękko :) czyli do wrzącej wody wkładamy jajo na 5 i pół minuty. Grzanki zrobiłam w bardzo prosty sposób, na patelni rozpuściłam masło i przypiekłam na nich bagietkę. Kiedy już składowe całego dania mamy gotowe przystępujemy do wyłożenia wszystkiego na talerz. Nakładamy po kolei sałatę szynkę włoską, jajo, kurczaka, skrapiamy sosem i dekorujemy grzankami. Na samym końcu prószymy świeżo startym parmezanem.
bon appétit!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz