poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Krem z kukurydzy !

Ojjjjejku ale mnie tu dawno nie było, ale to wszystko przez te wakacje, podróże małe i duże :)
posta i przepis chciałam zadedykować mojej dobrej przyjaciółce, która codziennie wchodzi na naszego bloga, czasem mnie upomina " już dawno nic nie dodałyście " co powoduje ,że co jakiś czas dodajemy jakieś przepisy, albo ja dodaje , Grosioo na emigracji chyba o naszym blogu zapomniał! Droga koleżanko moja Gosiu M. zupka dla Ciebie :)


KREW Z KUKURYDZY !
potrzebujemy:
-kosta warzywna
-dwie duże kukurydze
-3 ziemniaki
-dwa ząbki czosnku
-przyprawy: kurkuma, słodka papryka, pieprz cytrynowy, sól, chilli !

Zupka jak każdy krem szybka i prosta, najdłuższego przygotowania potrzebują nasze kukurydzki, które trzeba ugotować a troszkę to trwa. Zaczynamy! Do wysokiego garnka wlewamy 3 łyżki około oliwy z oliwek , rozgniatamy 2 ząbki czosnku lekko podsmażamy i zalewamy litrem wody to będzie nasz bulion:)  Na  na litr wody dajemy 1 lub 1,5 kostki warzywnej, osobno gotujemy ziemniaczki pokrojone w kostkę. Kiedy mamy już bulion gotowy dodajemy nasze ziemniaczki, aby wydobyć kukurydzę z kolby, ustawiamy ją pionowo , i od góry do dołu przeciągamy nożem przy kolbie, kukurydza sama wypada:) Nasze warzywko dodajemy do bulionu z ziemniakami, dodajemy po łyżeczce papryki słodkiej, kurkumy. Na końcu przyprawiamy do smaku solą, pieprzem cytrynowym i chilli. Ja podałam nasz krem z miętą w sumie dla ozdoby. Później wpadłam na pomysł i poszatkowałam więcej mięty dodałam do zupki i zjedliśmy ze smakiem :)
Mniami!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz