czwartek, 5 września 2013

Sezon na cukinię i bakłażana

Odwiedziłam dziś Kleparz i nagle olśniło mnie, że sezon na cukinię i bakłażana trwa w najlepsze.  Za kilka groszy można wyczarować naprawdę pyszne i zdrowe dania i przekąski. Mam dla was dwa banalnie proste przepisy. Pierwszy to "cukiniowe ciasteczka". Tak określił je mój współlokator. Drugi przepis to mój absolutny faworyt jeżeli chodzi o bakłażany - bakłażan w zalewie czosnkowej.
Cukiniowe ciasteczka:

- jedna cukinia

- ser gran padano
- 3. bułka tarta
- oliwa z oliwek
- jajko (opcjonalnie)
- sól
- pieprz

Kroimy cukinię w talarki, myjemy, solimy. W osobnym naczyniu mieszamy gran padano z bułką tartą. Moczymy plaster cukinii w oliwie (lub  jajku), następnie panierujemy serem z bułką. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 220 stopni. Pieczemy aż cukinia będzie miękka, a bułka zrobi się złota. Podajemy z wszelkiego rodzaju dipami.




Bakłażan w czosnkowej zalewie:

- bakłażan

- sól, pieprz
- oliwa z oliwek
- ząbek czosnku
- ocet winny

Bakłażana kroimy wzdłuż (tak aby plastry przypominały języki). Solimy i odstawiamy na 20 min. Następnie bakłażana myjemy i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Polecam z mozarellą i pomidorkami koktajlowymi lub na chlebie.



x

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz